M-am gandit si razgandit la ideea de a folosi acest subiect ca tema a unui vlog, insa am decis ca voi scrie. Uneori ma descarc mult mai bine atunci cand scriu, cand e liniste in jur si reusesc sa-mi creez o ordine interioara.

Azi va scriu. Am stat o saptamana doar prin casa, am “pijamalit” mai exact, insa am avut destul timp sa reflectez asupra planurilor personale de viitor, asupra aspiratiilor pe care intentionez sa le ating in acest an, 2018. Uitandu-ma in jur, constat clar ca lumea asta functioneaza cel mai bine atunci cand exista un set de reguli clare in societate. Mereu m-am considerat o rebela, mereu am empatizat cu naivii care fac doar ceea ce vor si visatorii care nu doresc sa aiba  contact cu realitatea decat in momentul in care sunt obligati sa o faca. Undeva, in interiorul meu am ramas la fel ca esenta.

Insa anul acesta intentionez sa mi-l dedic mie in cea mai mare parte. Iar pentru a-mi atinge scopurile pe durata acestei perioade si pe durata vietii in general, mi-am creat un set de reguli pe care imi promit mie ca le voi respecta in totalitate si care consider ca ma vor propulsa, vor intensifica procesul de dezvoltare personala. Iar in acest segment e inclusa atat viata sociala, cariera, cat si viata personala.  Voi nota mai jos 5 reguli pe care le-am dezvoltat personal tocmai pentru o buna si corecta dezvoltare personala.

REGULA NR. 1 – AGENDA

Mereu mi-a fost groaza de agenda si de notatii, am crezut ca se pierd si ca imi pierd eu din motivatia pentru aceste reguli. Cu toate acestea, am ajuns la aceeasi concluzie. Yousef mi-a sugerat acest trick pe care il consider foarte interesant si mi

l-am propus ca prima regula pentru 2018. De multe ori ma plang ca nu am lucrat suficient pentru scopul meu, de multe ori ma consider lenesa si ma simt rau pentru acest lucru. El mi-a sugerat sa imi notez zilnic tot ceea ce am facut, pe o foaie – agenda – in cazul meu, iar la sfarsitul saptamanii sa analizez toata munca si sa adaug un feedback personal. Consider ca ar fi mult mai facil sa imi studiez propriile actiuni si parcursul pe care il am intr-o saptamana, cercetand motivele pentru care nu am reusit sa bifez unele puncte din agenda si venind cu idei de imbunatire pentru urmatoarea saptamana. Este un exercitiu foarte atractiv. Asadar, de astazi notez zilnic tot ceea ce am facut azi si bifez toate ideile pe care mi le-am propus sa le fac tot in aceeasi zi, cat si task-urile pentru ziua de maine. In aceasta categorie intra inclusiv alimentatia, tot ceea ce mananc zilnic, de asemenea voi nota si cantitatea de apa pe care o consum.

REGULA NR. 2 – PROGRAM STRICT ALIMENTAR

In ultimul timp simt ca am inclinat inspre bucataria vegetariana si de o perioada am inceput sa consum multe fructe si legume zilnic, fapt care a adus rezultate fabuloase si vizibile asupra corpului meu.

Asadar, in fiecare zi voi incepe cu un pahar de fresh de legume/fructe/legume+fructe, iar mai apoi incep micul dejun. O cantitate de minim 2 l de apa consumata zilnic  imi propun o sa respect, de asemena intentionez sa scad drastic cantitatea de paine consumata, inlocuind-o cu crackers. Despre dulciuri si produse pe baza de zahar si grasimi nesanatoase nici nu se pune problema in timpul saptamanii insa, cred ca daca m-as restrictiona singura in aceasta directie va urma si un efect de “boomerang” in care voi renunta la toate regulile acestea si va urma cu siguranta o decadere. Drept urmare, weekend-ul imi ofera posibilitatea sa mananc cartofi pai, ciocolata sau alte mici placeri pe care ador sa le savurez si fara de care nu mi-as vedea viata. Ma abtin in timpul saptamanii, dar imi pastrez ideile “necurate” pentru weekend.

REGULA NR. 3 – SPORT, DAR CALCULAT

Si cand spun “calculat” nu ma refer  la a calcula fiecare exercitiu si proteina pe care o consum. Desi ma atrage idea, nu pot sa zic, insa nu doresc in nici un caz sa cad in cealalta extrema. Daca pana acum mergeam la sala in speranta ca voi vedea schimbari majore la mine si in final ajungeam sa fiu dezamagita ca nu am aceste rezultate, acum nici nu ma mai intereseaza atat de mult sa ajung intr-un anumit punct. Apreciez fetele care au ambitia de a-si lucra corpul, insa eu sunt de parere ca un corp feminin este cel in care nu e definit si conturat fiecare muschi. E parerea mea personala, nu intentionez sa generalizez. Tot ceea ce incerc sa subliniez este faptul ca de acum sportul va insemna mai mult meditatie pentru mine si mentinerea unei stari fizice sanatoase asta insemnand pentru mine mai mult focus pe cardio si mai putine greutati, eventual doar pentru intretinere. Nici nu stiu de ce am fost vreodata dezamagita de faptul ca n-am avut rezultate puternic vizibile la sala, e clar ca sunt una din norocoasele care detine un corp atletic, chiar de la mama natura si ar trebui sa fiu mandra de asta si sa il mentin.

REGULA NR. 4 – RPOGRAMUL DE SOMN SI PUNCTUALITATEA

Constat cu stupoare ca nu reusisem sa scap de un obicei extrem de prost: intarziatul. Iar cand zic “intarziat” ma refer aici atat la proiecte personale, intalniri, cursuri la facultate cat si targeturi proprii pe care mi le-am propus. Problema nu era in faptul ca nu imi luam destul timp inainte, aveam timp suficient, problema era insa faptul ca am dezvoltat o afinitate cel putin ciudata pentru  munca in timp de tensiune.

E urat atat pentru propria persoana sa nu isi respecte cuvantul cat si pentru ceilalti. Denota o lipsa de respect fata persoana sau grupul in fata caruia ne-am creat un angajament. Drept urmare, acest aspect intentionez sa il desfiintez in totalitate. Intentionez ca incepand cu acest an punctualitatea sa reprezinte in cazul meu un criteriu esential dezvoltarea personala, un criteriu pe care am sa il respect  cu desavarsire.

O alta nota de legatura e somnul. Programul de somn este de cele mai multe ori haotic in cazul meu si asta se datoreaza faptului ca nu am un job la care trebuie sa fiu prezenta la ore fixe. Practic nu am o regula in acest sens. Aceasta activitate de a ma culca la 2-3 si trezi la 11 a devenit un obicei si simt ca ma afecteaza intr-un mod negativ, simt ca as reusi sa rezolv mai multe task-uri pentru ziua repectiva daca as avea un program mai reglat al somnului. In concluzie voi seta alarma in fiecare dimineata 8:30 ca sa mai pot ramane in pat pana la 09:00, iar apoi imi voi incepe activitatile zilnice. E foarte important sa avem un minim de 8 ore de somn pe zi, chiar daca suna imposibil pentru unii dintre voi.  Lipsa de somn sau un somn ce are o durata mai mica de 8 ore poate cauza in timp dereglari ale corpului: scaderea drastica a sistemului imunitar pana la cauzarea de cancer in timp. Va rog sa urmariti acest mini documentar in legatura cu efectele lipsei de somn, l-am gasit chiar astazi pe facebook, click AICI  pentru a-l vizualiza.

REGULA NR. 5 – TIMP PENTRU CITIT

Pentru ca niciodata nu consideram un moment perfect pentru a ma apuca de citit, acum am stabilit aceasta regula: 2 ore de citit zilnic. Consider ca doar prin citit reusim sa ne conturam atat personalitatea, cat si felul de a ne exprima si de a ne transmite ideile celorlalti. Mereu am admirat persoanele care reusesc sa tina speech-uri, persoanele care nu se blocheaza atunci cand au ceva de comunicat, persoanele care par sa nu aiba nici un lapsus in timpul unei conversatii. E frumos  atunci cand constientizezi ca detii un camp lexical atat de vast incat poti exprima aceeasi ideea in o mie de feluri total diferite, fara a te bloca in cei mai uzuali termeni. Imi propun sa fiu foarte atenta cu felul in care scriu si modul in care vorbesc mereu si vorbele mele sa aiba cat mai putine greseli gramaticale. Cred cu desavarsire ca imaginea noastra reuseste sa capete o alta alura atunci cand cuvintele ne curg si se impletesc cu tot felul de neologisme gata sa ne sustina dintr-o perspectiva mult mai elevata parerile si implicit argumentele.

PS: Inca nu m-am apucat de citit, azi e prima zi in care urmez acest set de reguli si am primit cadou de craciun 2 carti interesante, iar eu la randul meu mi-am achizitionat inca una.

  1. “Imperfecti, liberi si fericiti” Practici ale stimei de sine scrisa de Cristophe Andre – carte primita cadou din partea mamei lui Yousef si care face parte din categoria psihologiei practice, domeniu care ma captiveaza tot mai mult in ultima perioada;
  2. “Puterea prezentului” scrisa de Eckhart Tolle – carte pe care mi-a sugerat-o iubitul meu, Yousef si pe care am cumparat-o recent din Carturesti;
  3. “Esti ceea ce gandesti!” Principii taoiste pentru zilele noastre scrisa de Dr. Wayne W. Dyer – o carte pe care am primit-o cadou de Craciun din partea lui Yousef.

In final am zis sa destindem putin spiritele si sa va atasez un pictorial pe care l-am realizat impreuna cu Alina Ceusan si Oltin Dogaru si nu in ultimul rand cu ajutorul echipei Alist Magazine, revista in care a fost publicat acest pictorial. Pictorialul e unul fun ce ilustreaza 2 fete petrecarete in rutina lor de pregatire pentru un party glam. ♥

Orice poveste despre o searaa memorabila incepe cu o tinuta spectaculoasa, cu un ruj rosu, cu multa veselie si… cu cea mai buna prietena alaturi. Am acceptat provocarea celor de la Alist Magazine de a da startul celei mai simpatice si mai amuzante petreceri.

Let’s party!